Gazdaság,  Hírek

A WeightWatchers csődbe ment, miközben a fogyást segítő injekciók népszerűsége nőtt

A WeightWatchers, a népszerű fogyókúrás program, bejelentette, hogy csődöt jelentett az Egyesült Államokban, mivel súlyos adósságokkal küzd, és komoly versennyel néz szembe az olyan új súlycsökkentő injekciókkal, mint az Ozempic és a Mounjaro. Az eljárás során a cég 1,15 milliárd dollár (860 millió font) adósságának egy részét leírják, miközben új feltételeket dolgoznak ki a hitelezőknek való visszafizetésre. A WeightWatchers közleménye szerint a vállalat „teljes mértékben működőképes” marad a folyamat alatt, és ez „nem érinti a tagokat”. A cég a „gyorsan változó súlykezelési táj” kontextusában hivatkozott a súlycsökkentő injekciók népszerűségének hirtelen növekedésére.

Tara Comonte, a WeightWatchers vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a márka több mint 62 éve támogatja a tagokat, lehetővé téve számukra, hogy tájékozott, egészséges döntéseket hozzanak, és ellenálljanak a trendek ingadozásainak. Comonte kifejtette, hogy a cég tervei „a hitelezők túlnyomó támogatását élvezik”. A WeightWatchers közleményében megerősítette, hogy a fogyásra vonatkozó programjaik, a „telehealth” szolgáltatásaik és a súlycsökkentő workshopjaik folytatódnak. A cég biztosította a közönséget arról, hogy „itt marad”, és nem szándékozik bezárni.

A WeightWatchers adósságának jelentős része évtizedekkel ezelőttre nyúlik vissza, és a csődeljárás lehetőséget ad arra, hogy a cég átszervezze a pénzügyeit. A cég tájékoztatta a vásárlókat, hogy egyes ügyfelek bírósági értesítéseket kaphatnak a folyamat részeként, de nem szükséges, hogy bármilyen intézkedést tegyenek. A WeightWatchers eredete egy heti fogyókúrás támogató csoportban keresendő, amely 400 résztvevővel indult, mára pedig több millió tagot számlál világszerte. Azonban a céget elérő kereslet csökkent, miközben a súlycsökkentő gyógyszerek, mint a Wegovy és a Zepbound népszerűsége nőtt, még úgy is, hogy a WeightWatchers programjaiban gyógyszereket is értékesítenek.

Comonte februárban kijelentette, hogy a WeightWatchers segíthet azoknak, akik „fenntartható” fogyást keresnek a gyógyszerről való leszokás után. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a cég jelentős átalakulási időszakon megy keresztül, miközben navigálja az iparági változásokat és újrapozicionálja üzletét a hosszú távú növekedés érdekében. A márka tavaly nettó 346 millió dolláros veszteséget könyvelt el, miközben az előfizetési bevételek 5,6%-kal csökkentek az előző évhez képest. A múlt héten bejelentették, hogy 2025 első három hónapjában az előfizetési bevételek 9,3%-kal csökkentek, bár a klinikai üzletág, amely a súlycsökkentő gyógyszereket is magában foglalja, több mint 57%-os bevételnövekedést mutatott.

A WeightWatchers összes kötelezettsége 1,88 milliárd dollárra rúg, ami meghaladja az eszközeik értékét. A cég várakozásai szerint a reorganizációs tervet körülbelül 40 napon belül megerősítik, és nyilvánosan forgalmazott vállalatként fogják folytatni működésüket. A WeightWatchers 2018-ban átnevezte magát „WW”-ra, mivel a súlycsökkentésen túli egészségpromócióra kívánták helyezni a hangsúlyt. A cég sorsa tehát most egy fontos fordulóponthoz érkezett, melynek következményei nemcsak a vállalat, hanem a fogyókúrás ipar szélesebb spektrumára is kihatással lehetnek.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cyvqv247gd7o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük